maandag 16 mei 2011

’Ik heb de extra tijd echt nodig’

Duizenden leerlingen in Nederland bereiden zich op dit moment voor op hun eindexamen dat volgende maand begint. Deze krant volgt tien leerlingen van het Gemeentelijk Gymnasium Hilversum tijdens deze spannendste periode van hun middelbare schooltijd. Wie zijn ze? Hoe staan ze ervoor? En wat willen ze hierna doen? Vandaag: Reinier Snethlage.

Langzaam lezen, spelfouten maken en moeite met taal. Door zijn dyslexie moet Reinier Snethlage zich extra goed voorbereiden op zijn examens. ,,Het leren gaat minder snel, maar gelukkig krijg ik wel extra tijd voor mijn examens.”
,,Ik sta er redelijk voor”, concludeert de 18-jarige scholier. ,,Ik heb geen onvoldoendes, maar voor natuurkunde, Engels en Latijn sta ik zesjes”, somt hij op. Door zijn dyslexie heeft Reinier veel moeite met de talen. ,,Ik heb vooral problemen met Latijn. Om mij zo goed mogelijk voor te bereiden heb ik elke week bijles en ga ik misschien nog een examentraining volgen.

Bron :www.gooieneemlander

Geen opmerkingen:

Een reactie posten